Total Pageviews

Monday, May 9, 2011

Percepatkan pembelian AV8 serta aset kombatan lain.


Pihak angkatan tentera malaysia tentera darat telah memutuskan untuk mengantikan Condor Serta SIBMAS kepada satu lagi aset yang fleksibel iaitu AV 8 diatas faktor:
a)keusangan aset aset ini.
b) dokrin teknik pe[erangan konvesional.
c)kerealitian yang terpendam(rujuk pada laman blog APC CONDOR ssjn Selamian Bin
Barry (PJK)

selain itu pihak ATM melalui TLDM mendapatkan berita baik apabila satu syarikat tempatan yang gunakan kepakaran tempatan akan mermbina limbungan khas di Bagan Datoh Perak khusus untuk membina kapal laut khas untuk TLDM.
Seperti isu scophene, pihak politik partisan pasti pertikaikan harga,namun kreadilibiti ahli politik itu tak wajar kerana dia bukan tentera atau pakar ketenteraan malah tiada aliabiti langsung, yang tahu tentang perlu atau tidak sesuatu aset itu adalah ATM.
Perlu seluruh rakyat tahu bahawa dunia hari ini dalam ketidak tentuan,walaupun kesiapasiagaan ATM tiada tolok bandingnya tetapikita harus sedar apa yang mereka minta iaitu pemilikan aset adalah untuk kepentingan bersamadan tak perlu terlalu jaga sensitiviti jiran yang sememangnya mahu memusnahkan malaysia.
Walaupun kini malaysia boleh berbangga dengan sejarah, pembinaan UAV aludra mkII ,serta projek rahsia TAMING SARI ia perlu ditambah dengan aset aset lain samaada buatan tempatan atau negara luar agar musuh tak ^^NAIK TOCANG^^.


No comments:

Post a Comment