Total Pageviews

Friday, February 18, 2011

Benarkah PDRM '"anjing" kerajaan?

    Kali ini aku nak meluahkan  apa yang aku rasakan  yang tak sepatutnya terjadi, dulu masa aku kecik2 aku ada terdengar satu pihak yang aku gelar di sini pihak X,dimana pihak X telah berteriak menuduh PDRM adalah anjing kerajaan....betapa bodohnya apabila PDRM ini dilabelkan "anjing"........
  aku tak faham kenapa pihak X mengelar PDRM anjing kerajaan??.......yang peliknya kini saudara kepada pihak X ini yang aku gelarkan Y pulak sibuk melobi kepada kerajaan negara ini untuk memiliki "anjing" sendiri.....apakah intergriti PDRM yang pernah dilabel anjing sudah tidak selamat lagi?????.....tidak kah terasa  bodoh apabila mereka ini sering mempolitikkan apa sahaja mengenai PDRM????.....
     terbaru kononnya satu lagi saudara X iaitu Z telah mempergunakan "anjing" untuk mengigit para pemilik gerai kerana tunjuk perasaan.......nampak sangatlah XYZ ini mahukan anjing sendiri........agak melucukan jugak apabila  aku melihat X,Y,Z terdiri dari bijak pandai dalam undang2.......apakah mereka tak faham2 apa fungsi PDRM?????....
  Adalagi satu  kisah menarik apabila terjadinya kes tembak oleh anggota PDRM,kononnya sipolan tak bersalah dan anggota PDRM menyalahi undang undang.........apakah sewaktu kejadian ini pihak2 terbabit ada ditempat kejadian melihat  punca tembak menembak??.....aku pelik mereka ini pandai guna HAK ASASI MANUSIA....tapi bagaimana pulak hak polis terbabit? bukan kah polis juga    MANUSIA? atau sememangnya pihak2 ini tak mengaku bahawa polis jugak manusia seperti mana mereka melabelkan polis adalah  anjing kerajaan????.....
   Ada pulak anak tapir yang mentah meletakkan sticker berbunyi  BELIA BENCI POLIS......wei ....sedarlah sikit kalau tak ada polis .,maka maharajalela lah penyangak  berpangkat malaun.........setahu aku zaman dulu dulu yang benci polis  adalah komunis....mungkin anak anak tapir ini benci polis sebab mak bapak dan datuk neneknya  komunis kot.......
  Mungkin  abang abang polis  atau kakak kakak polis kita ni dibenci pasal mereka jaga INI SANGKAR ANJING.......kan pihak pihak yang gelar polis anjing kerajaan ini banyak yang pernah masok  sangkar anjing..........betul tak??.
   Sewaktu aku  meningkat remaja aku ada terdengar satu kisah dimana seekor sesumpah telah  masuk Sangkar anjing.........kecoh satu dunia bila sesumpah ini kononnya di "gigit" anjing sewaktu dalam sangkar........akhirnya sesumpah ini dibebaskan atas dasar belas kesian......maka sisesumpah ini bertambah terselah sifat sebagai sesumpahnya.......ramai yang dari golongannya ini mengaku dialah sesumpah terhebat sehingga layak dapat upah khas sebanyak seringgit.......
  sekarang aku bertambah tambah terasa lucu semacam apabila mereka mereka ini pulak  yang selalu menggonggong dan bertindak lebih teruk dari ANJING yang sememangnya ANJING....cuma tak tau lah dari jenis apa.........
  salam tumbok rusok
   

No comments:

Post a Comment