Total Pageviews

Saturday, June 18, 2011

komando malaysia:mitos,lagenda atau fakta?-part 2

Masyarakat malaysia dihidangkan dengan warna warni akan  penglibatan Angkatan Tentera Malaysia dalam misi pengaman PBB,namun tak terdedahpun mereka dengan kisah sebalik itu namun jika kita dapati cerita2 sebalik itu ada didedahkan secara berpecah dan satu persatu dibuka untuk tatapan rakyat dan menaikkan martabat negara kita di arena antarabangsa, sekaligus menepis gelaran ASKAR KELABU.....


 "oh !! tentera kami dalam misi  pengaman PBB di bosnia..."-fakta benar tapi cerita lainnya?
     a)Pasukan komando ATM menaungi pasukan NATO dalam memerangi pasukan SERB(yang dibantu oleh crotia,yusgovia serta paraguay) Diman terdapat 2 tim komando malaysia yang digunakan iaiatu PASKAU dan  11 RGK(ULK).
      -pasukan PASKAU diberi tugas untuk menandakan tempat gugurnya peluru berpandu yang dibawa jet pejuang NATO mengunakan penanda laser jenis GLTD.
      -Pasukan ULK kita diberi mandat untuk jadi pasukan atur cepat NATO dimana mereka ini menyelamatkan dan membawa keluar pilot jet NATO yang ditembak jatuh oleh SERB,komando kita terdedah dengan penempak tepat pakatan SERB!
    b)Terdapatnya anggota ATM yang 'derhaka'....dimana mereka ini jadi gerila pejuang bosnia islam yang membantu pejuang islam bosnia berperang dengan SERB-antara yang kita tahu atau buat buat tak tahu adalah Let Kol Abd Manaf Kasmuri yang akhirnya dia ditahan bawah akta keselamatan dalam negeri..
 
  "oh! tentera kami ada dalam misi pengaman di somalia''-benar tapi kenyataan yang tak diketahui?
  a)sewaktu kes condor dipasar Bakara, sejurus  serangan itu, pasukan komando kita ada dalam misi mengejar pasukan Fara Aidid itu yang mencatatkan 2 lagi pahlawan komando kita gugur...
   b)pasukan elit kita iaiatu 11 rgk ULK bersama  anggota 10 PARA kita diberi mandat untuk kawal keselamatan para Komander PBB samaada dalam medan tempur atau penarikan delegasi komander PBB ke kawasan luar.

  "oh!dalam kes teluk Aden,PASKAL hebat!''-Benar ...tapi jangan lupa mereka PASKAL  berganding dengan 11 RGK ULK.....

  yang pasti , apapun  misi dan operasi, tak kira PASKAL,PASKAU,GGK mereka adalah saudara dibawah panji ATM dan mereka ini adalah pejuang yang kita tak pernah ambil tahu nasib untung  mereka, apa lagi dengan seluruh ATM mahupun PDRM......

No comments:

Post a Comment